Prowadząc sklep internetowy, musisz zadbać o jego przejrzysty i intuicyjny układ. W tym celu należy dopasować architekturę witryny do potrzeb oraz intencji potencjalnych klientów, a ponadto spełniać wymagania robotów wyszukiwarek. Ciesząc się bogatą ofertą produktową, musisz ją przekazać w przystępny sposób, a jedną z najlepszych metod są kategorie produktowe.
Dziś dowiesz się, jakie zastosowanie na stronach e-commerce mają kategorie oraz jak ważne są ich opisy. Zalecamy również poszerzenie swojej wiedzy o dalsze kroki związane z pozycjonowaniem. W tym celu zachęcamy do wejścia na stronę https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych/.
Kategorie – dlaczego mają znaczenie?
Zanim zaczniemy, warto wyjaśnić, czym w zasadzie jest kategoria. Chodzi o zbiór elementów z danej grupy, które wyróżniają się charakterystyczną cechą. Dzięki kategoriom poszukiwanie przedmiotów jest dużo łatwiejsze oraz pozwala na zaoszczędzenie czasu. Każda kategoria powinna być odpowiednio opisana, jest to element, który podlega takiej samej optymalizacji jak treść.
Nawigacja w sklepach internetowych
Kategorie pozwalają utrzymać kontrolę nad ruchem użytkowników na stronie. Korzystanie jedynie ze strony głównej ogranicza Twoje możliwości. Razem z kategoriami umilisz klientom czas na stronie, a także ułatwisz proces indeksowania witryny robotom sieciowym.
Optymalizacja kart produktów
Po pierwsze, posługuj się tym samym językiem korzyści, musisz zachować konsekwencję w stylu nazewnictwa, aby strona wraz z podstronami były spójne. Dodatkowo zadbaj o możliwość filtrowania produktów, łatwość sprawdzenia wariantów, ceny, metod płatności oraz dostawy. Dodatkowym atutem będzie wykorzystanie zwrotów call to action oraz menu okruszkowego, które ułatwi nawigację po stronie. Z jego pomocą stworzysz drogę zakupową klienta, którą będzie można analizować.
Opisy kategorii
Ich treść odgrywa kluczową rolę podczas sprzedaży oraz pozycjonowania SEO. Opis zastępuje tradycyjnego sprzedawcę i pomagają podjąć decyzję konsumencką. Z tego powodu zadbaj o odpowiedni nagłówek (bądź nagłówki, od H1 do H6), czcionkę, długość, poprawność językową oraz najważniejsze – słowa kluczowe. To one łączą się z intencją wpisywaną do wyszukiwarki.
W jakim miejscu je umieszczać?
Czytając strategie optymalizacji witryn e-commerce, pewnie dowiedziałeś się, że treść powinna znajdować się w jak najwyższym miejscu. Niestety wygląda to nienaturalnie. W końcu kto czyta opis przed obejrzeniem produktu? Wyszukiwarki oceniają user experience i z tego powodu optymalnym działaniem jest umieszczenie opisu pod nagłówkiem i wizualizacją produktu, aby klient w pierwszej kolejności zdecydował, czy jest zainteresowany.
Podsumowanie
Tworząc opisy kategorii, postaw na przejrzystość. Spójrz na stronę z punktu widzenia potencjalnego konsumenta i oceń, które z rozwiązań Cię satysfakcjonują. Postaw na innowacyjną technikę SXO, czyli połączenie optymalizacji SEO wraz z dbaniem o wrażenia użytkowników – UX. Zadbaj o spójność witryny i zwiększ dzięki temu sprzedaż.