Wysokiej jakości dźwięk oraz dostęp do większości utworów muzycznych przy użyciu tylko jednej aplikacji to niewątpliwie ogromna zaleta serwisu Spotify. Dostępny od lat na polskim rynku, zyskał popularność wśród użytkowników. Szczególnie doceniają go młodzi ludzie, którzy lubią mieć swoją ulubioną muzykę zawsze w zasięgu ręki. Spotify zawładnął także sercami twórców muzyki – oto zyskali narzędzie, dzięki któremu mają szansę dotrzeć do nowych odbiorców i… całkiem nieźle zarabiać na każdym odtworzeniu ich utworu przez słuchacza. Nie powinno zatem dziwić, że promocja w Spotify stała się jednym z lepszych rozwiązań marketingowych i korzysta z niej coraz więcej twórców.
Jak promować się na Spotify?
Dodaj swoje utwory na platformę Spotify, śledź statystyki i pierwsze zarobki! Brzmi zbyt pięknie, aby mogło to być prawdziwe? Racja, jest tutaj mały haczyk. Kto choć raz nie zetknął się z działaniami marketingowymi „od kuchni”, temu może się wydawać, że jest to proste zadanie. Prawdę mówiąc, czasami musi natrudzić się wiele osób, by zamierzony efekt został osiągnięty. Samo dodanie utworów nie jest gwarancją sukcesu. Aby promocja muzyki na Spotifybyła skuteczna, przydaje się pomoc specjalistów. Zadbanie o dobrą ekspozycję utworów lepiej pozostawić komuś, kto wie, gdzie i jak je dodać, by zyskały na popularności. W ten sposób działają firmy, zajmujące się cyfrową dystrybucją muzyki. Najlepiej wybrać niezależnego agregatora treści, dzięki któremu będziesz mieć pewność, że efekt współpracy będzie zadowalający dla obu stron.
Promocja muzyki – to prostsze niż myślisz
Samo dodanie muzyki do serwisów streamingowych nie da sukcesu. Na sukces trzeba zapracować. Jak? Znając się nieco na optymalizacji treści. Promocja i działania mające na celu optymalizacje może nie są trudne, ale wymagają doświadczenia i umiejętności odpowiedniego dopasowania muzyki na przykład do popularnych playlist. Dlatego nawet muzycy działający na rynku od wielu, wielu lat korzystają z usług profesjonalnych, niezależnych agregatorów treści muzycznych. Osoby z zewnątrz wykonają za nich całą pracę zapleczową. Artyści będą mogli cieszyć się efektami, nowymi słuchaczami, a także zarobkami. Warto podkreślić, że inwestycja w podjęcie współpracy z firmą dystrybuującą cyfrowe utwory to, po pierwsze – promocja muzyki, a po drugie – idealny sposób na zwielokrotnienie dochodów wpływających z muzyki. Dla wielu twórców do wiele znaczy, jeśli mogą czerpać korzyści finansowe ze swojej pasji.