Chcesz zacząć swoją przygodę z handlem zagranicznym? Wyjaśniamy, co warto wiedzieć na starcie!

Wyjście z produktem lub usługą na rynki zagraniczne może być prawdziwym przełomem w rozwoju przedsiębiorstwo. Należy jednak pamiętać, że handel zagraniczny wiąże się z wieloma ograniczeniami i znacznie różni się od dystrybucji krajowej.

Wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów zza granicy może stanowić prawdziwe wyzwanie. Do ekspansji na rynki zagraniczne należy się odpowiednio przygotować. 

Handel zagraniczny – różne kraje, różne rynki zbytu 

To, jaka strategia sprawdzi się w przypadku Twojego przedsiębiorstwa, zależy w dużej mierze od kierunku eksportu. Sprzedaż na terenie Unii Europejskiej jest dużo łatwiejsza, niż m.in handel międzykontynentalny. 

Wyjście na rynki zagraniczne zawsze musi zostać poprzedzone dokładną analizą rynku docelowego. Ustalenie, w które rynki chce się zainwestować i jaki jest tam popyt na konkretne towary lub usługi jest podstawą. W czasach rynku globalnego trudno znaleźć niszę. Aby Twój produkt się sprzedawał, musi się wyróżniać i być absolutnie unikalnym. Nie warto angażować się w eksport produktów, których odpowiedniki posiadają już mocno ugruntowaną pozycję. 

Dzięki takiej wiedzy będziesz w stanie podejmować trafne decyzje biznesowe. Przed podjęciem ostatecznej decyzji warto spisać również bilans zysków i strat lub wykonać analizę SWOT. 

Incoterms – czym tak właściwie jest 

Incoterms to zbiór regulacji, w którym zostały opisane zasady wymiany handlowej pomiędzy eksporterami i importerami. Powstał z potrzeby ograniczenia wszelkich nieporozumień wynikających z kontaktów między dostawcami i odbiorcami. Incoterms ma już ponad 80 lat! Jego pierwsze wydanie drożono w 1939 roku, w oparciu o ustalenia Międzynarodowej Izby Handlowej, mieszczącej się w Paryżu. Nieporozumienia, które występowały przed wprowadzeniem Incoterms były trudne do wykluczenia, głównie z powodu różnić między praktykami konsumenckimi i handlowymi. Dziś takie problemy już nie występują. 

Jeżeli planujesz rozpocząć swoją przygodę z handlem zagranicznym, zapoznaj się obowiązkami wynikającymi z Incoterms. Bycie świadomym eksporterem dóbr to podstawa! 

Zespół sprzedawców do zadań specjalnych  

Wykwalifikowany zespół handlowców to jeden z filarów skutecznej sprzedaży. Osoby, które mają doświadczenie w sprzedaży zagranicznej (w oparciu o Incoterms) będą nieocenione. Jeżeli wdrożysz także system CRM dla handlowców, Twój plan ekspansji rynków zagranicznych będzie miał jeszcze większe szanse na powodzenie. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here